Zakres Zadań Wydziału Rozwoju i Współpracy z Zagranicą |
Do zadań Wydziału Rozwoju i Współpracy z Zagranicą należy: 1/ planowanie i programowanie zadań stymulujących rozwój gminy oraz działań związanych z rozwojem regionu, w tym wdrażanie programów i przedsięwzięć z tego zakresu, 2/ aktualizacja zadań objętych Strategią Rozwoju Gminy, 3/ planowanie zamierzeń inwestycyjnych gminy o charakterze rozwojowym objetym pomocą unijną, zgodnie z polityką regionalną Unii, 4/ inicjowanie działań, poprzez doradztwo i instruktaż rolników oraz przedsiębiorców w zakresie możliwości uzyskania pomocy finansowej wspierającej ich działalność, 5/ koordynacja wykonania zadań wynikających ze Strategii Rozwoju, 6/ nawiązanie kontaktów z partnerami w kraju i za granicą w celu wymiany doświadczeń organizacyjno-gospodarczych i społecznych w zakresie kultury, oświaty, turystyki, ochrony środowiska i innych dziedzin, ukierunkowamych na pozyskanie pozabudżetowych środków finansowych, 7/ bieżace śledzenie możliwości pozyskiwania środków z funduszy UE, przekładanie informacji z tego zakresu komórkom organizacyjnycm Urzędu i jednostkom organizacyjnym Gminy oraz składanie miesięcznych sprawozdań na potrzeby Burmistrza z efektów działania w tym zakresie, 8/ przygotowanie wniosków o niezbędne środki z funduszy przedakcesyjnych i struktualnych UE we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz z jednostkami organizacyjnymi gminy, a w szczególności: a) w przypadku wniosków inwestycyjnych na podstawie kompletnej dokumentacji technicznej, kosztorysowej, pozwolenia na budowę i studium wykonalności przekazywanej z Wydziału Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej, b) przeprowadzenie procedury przetargowej, c) podpisanie umowy z wykonawcą i jednostką współfinansującą, d) bieżący monitoring, rozliczenie i ewaluacja projektu 9/ prezentowanie potencjalnym inwestorom możliwości inwestowania i prowadzenia działalności gospodarczej na terenie miasta i gminy zapewniającej jej rozwój i tworzenie nowych miejsc pracy, 10/ opracowywanie materiałów zbiorczych zawierających dane dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego, planów inwestycyjnych, nieruchomości komunalnych i innych w celu pozyskania inwestorów krajowych i zagranicznych przy współpracy z Wydziałem Rolnictwa, Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środawiska, 11/ utrzymanie stałego kontaktu z jednostkami samorządowymi i rządowymi w celu wymiany informacji, współpracy i pomocy we wdrażaniu zadań strategicznych, 12/ prowadzenie ewidencji przetargów dokonywanych przez Komisje Przetargowe UM powoływane Zarządzeniami Burmistrza, 13/ prowadzenie strony internetowej Urzędu, |
Urząd Miejski w Pińczowie |