Zakres zadań Wydziału Inwestycji |
Zadania Wydziału Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej
1) opracowywanie planów, analiz oraz projektów założeń planów rozwoju technicznego uzbrojenia gminy, 2) opracowywanie wieloletnich i rocznych planów inwestycyjnych Gminy, 3) zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla planowanych zadań inwestycyjnych i remontowych, 4) organizowanie przetargów na roboty z zakresu inwestycji komunalnych, w tym również realizowanych systemem gospodarczym z udziałem mieszkańców Gminy, 5) przygotowywanie projektów umów z wykonawcami na opracowywanie dokumentacji technicznej oraz na roboty budowlano-montażowe, 6) przygotowywanie pełnej dokumentacji technicznej, kosztorysowej, pozwolenia na budowę, studium wykonalności inwestycji realizowanych z funduszy Unii Europejskiej oraz wniosków o niezbędne środki z funduszy strukturalnych UE we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz z jednostkami organizacyjnymi gminy, a w szczególności: a) przeprowadzanie procedury przetargowej, b) podpisywanie umów z wykonawcą i jednostką współfinansującą, c) bieżący monitoring, rozliczenie i ewaluacja projektu. 7) współpraca z firmami w zakresie przygotowania dokumentacji o środki unijne, 8) realizacja inwestycji z funduszy Unii Europejskiej po podpisaniu umowy z wykonawcą i jednostką współfinansującą, 9) przygotowywanie wniosków o niezbędne środki inwestycyjne z polskich instytucji finansowych, 10) bieżący monitoring i rozliczenie końcowe inwestycji, robót remontowych, w tym również inwestycji wykonywanych z udziałem mieszkańców, 11) organizowanie, koordynowanie wszelkich prac związanych z prawidłową gospodarką i stanem technicznym zasobów komunalnych w zakresie dróg gminnych, urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, oświetlenia ulicznego i innych, 12) zarządzanie siecią dróg gminnych, budową, modernizacją, oznakowaniem oraz prawidłową ich eksploatacją i utrzymaniem oraz wykonywanie pozostałych zadań Gminy wynikających z ustawy o drogach publicznych, a w szczególności: a) przygotowywanie propozycji zaliczania dróg do właściwej kategorii oraz zmian tych klasyfikacji, b) wydawanie opinii o przebiegu dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych, c) właściwe utrzymywanie dróg w okresie zimowym oraz zapewnienie remontów pozimowych, d) współpraca i współdziałanie z organami jednostek samorządu pomocniczego w zakresie utrzymywania należytego stanu dróg wiejskich i osiedlowych, czystości, porządku, wyłapywania bezdomnych zwierząt, e) współdziałanie z właściwymi organami w zakresie zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu na drogach gminnych oraz przejazdach kolejowych, f) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego na drogach gminnych, 13) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów agresywnych, 14) dbałość o efektywne wykorzystywanie środków przeznaczonych na utrzymanie dróg gminnych, 15) wykorzystywanie środków gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na cele inwestycji proekologicznych w Gminie, 16) podejmowanie działań w zakresie przygotowywania terenów pod budownictwo poprzez uzbrajanie ich w infrastrukturę techniczną, 17) planowanie rocznych zakresów zadań związanych z funkcjonowaniem Gminy, w ujęciu finansowym i rzeczowym, a zwłaszcza: a) opracowywanie planu dochodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska, b) gospodarowanie środkami Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i współdziałanie z innymi komórkami Urzędu w realizacji proekologicznych przedsięwzięć w Gminie, tj.: - usuwania odpadów komunalnych z miejsc publicznych oraz funkcjonowania wysypiska śmieci, - utrzymywania zieleni miejskiej, parków, chodników i innych urządzeń, - konserwacji wyposażenia miejsc publicznych (kosze na śmieci, kontenery, ławki, oświetlenia, fontanny, tablice informacyjne i inne/, - utrzymywania szaletów publicznych, ogrodzeń, pomników i tablic pamiątkowych, zlecanie wykonania dekoracji okolicznościowych, - likwidacja dzikich wysypisk śmieci, 18) koordynacja i nadzorowanie pracy jednostek gminnych świadczących usługi komunalne w zakresie utrzymania ładu i porządku, dostawy wody, kanalizacji i oczyszczania ścieków, odprowadzania wód deszczowych, 19) przygotowywanie propozycji cen za usługi komunalne świadczone przez jednostki gminne, 20) kontrola gospodarowania gminnymi zasobami mieszkaniowymi, 21) udzielanie pomocy mieszkaniowej dla najbiedniejszych w zasobach gminnych, min. poprzez ustalanie list przydziału mieszkań komunalnych, wnioskowanie o przydział mieszkania lub zamiany mieszkań, 22) opracowywanie i realizacja planów ciepłownictwa, energii elektrycznej i gazowej oraz koordynowanie ich realizacji, 23) nadzorowanie jednostek gminnych w zakresie wdrażania w życie uchwał Rady stanowiących prawo miejscowe, a dotyczących czynszów regulowanych i innych opłat, 24) nadzór nad utrzymaniem cmentarzy wyznaniowych, komunalnych, wojennych oraz pomników i miejsc pamięci narodowej, 25) gospodarowanie mieniem gminnym stanowiącym wyposażenie ulic, placów, parków i innych miejsc publicznych, 26) przygotowywanie frontu robót dla pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie, 27) planowanie i programowanie zadań stymulujących rozwój gminy oraz działań związanych z rozwojem regionu, w tym wdrażanie programów i przedsięwzięć z tego zakresu, 28) aktualizacja zadań objętych Strategią Rozwoju Gminy, 29) planowanie zamierzeń inwestycyjnych gminy o charakterze rozwojowym objętych pomocą unijną, zgodnie z polityką regionalną Unii, 30) inicjowanie działań, poprzez doradztwo i instruktaż rolników oraz przedsiębiorców w zakresie możliwości uzyskania pomocy finansowej wspierającej ich działalność, 31) koordynacja wykonania zadań wynikających ze Strategii Rozwoju, 32) nawiązywanie kontaktów z partnerami w celu wymiany doświadczeń organizacyjno-gospodarczych i społecznych ukierunkowanych na pozyskanie pozabudżetowych środków finansowych, 33) bieżące śledzenie możliwości pozyskania środków z funduszy Unii Europejskiej, przedkładanie informacji z tego zakresu komórkom organizacyjnym Gminy oraz składanie miesięcznych sprawozdań na potrzeby Burmistrza z efektów działania w tym zakresie, 34) prezentowanie potencjalnym inwestorom możliwości inwestowania i prowadzenia działalności gospodarczej na terenie miasta i gminy zapewniającej jej rozwój i tworzenie nowych miejsc pracy, 35) opracowywanie zestawień zbiorczych zawierających dane dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego, planów inwestycyjnych, nieruchomości komunalnych i innych w celu pozyskania inwestorów krajowych i zagranicznych, 36) utrzymywanie stałego kontaktu z jednostkami samorządowymi i rządowymi w celu wymiany informacji, współpracy i pomocy we wdrażaniu zadań strategicznych, 37) prowadzenie ewidencji przetargów dokonywanych przez Komisje Przetargowe w Urzędzie Miejskim a powoływane Zarządzeniami Burmistrza, 38) przygotowywanie dokumentów, propozycji rozstrzygnięć z zakresu zarządu mieniem Gminy, a w szczególności z zakresu funkcjonowania firm, dla których organem założycielskim jest Gmina, 39) rejestracja działalności gospodarczej osób fizycznych i spółek cywilnych, 40) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej reglamentowanej przepisami prawa, 41) prowadzenie zmian w rejestrze podmiotów gospodarczych zgodnie z koniunkturą rynkową, 42) koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy transport osobowy, 43) wydawanie zezwoleń na wykonywanie usług komunalnych po zaopiniowaniu przez merytoryczne wydziały Urzędu, 44) prowadzenie spraw związanych z udziałem Gminy w spółkach prawa handlowego oraz obsługa kancelaryjno- biurowa organu stanowiącego przedsiębiorstw komunalnych Gminy, 45) nadzór nad prowadzeniem targowisk, 46) opracowywanie projektów uchwał Rady o opłatach targowych, 47) prowadzenie czynności formalno-prawnych związanych z ochroną praw konsumenckich i współdziałanie w tym zakresie z Państwową Inspekcją Handlową, Rzecznikiem Praw Konsumentów i innymi instytucjami i organizacjami, 48) przygotowywanie propozycji co do sieci i liczby placówek sprzedaży napojów alkoholowych, 49) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz naliczanie obowiązujących opłat w tym zakresie, 50) współdziałanie z Miejsko-Gminną Komisją d/s Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Pełnomocnikiem d/s Problemów Alkoholowych, merytorycznymi komisjami Rady Miejskiej, Policją, Strażą Miejską w zakresie wykonywania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, 51) prowadzenie spraw związanych z opłatami za parkowanie, 52) określanie sposobów postępowania w sprawach przeznaczenia terenów na określone cele i ustalanie zasad ich zagospodarowania uwzględniających zapotrzebowanie społeczne, wymagania ładu przestrzennego, urbanistyki i architektury, walory kulturowe i krajobrazowe, wymagania ochrony środowiska, zdrowia, bezpieczeństwa ludzi i mienia, wymagania osób niepełnosprawnych, walory ekonomiczne przestrzeni, prawo własności oraz potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa, 53) opracowywanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, 54) występowanie do organów Gminy z wnioskami w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego zgodnie z zapotrzebowaniem społecznym mieszkańców, podmiotów gospodarczych bądź planów inwestycyjnych województwa i zadań rządowych, 55) sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego zgodnie z obowiązującymi procedurami prawnymi, 56) dokonywanie okresowych ocen i skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym i przedkładanie w tym zakresie stosownych wniosków organom Gminy, 57) wydawanie wyrysów i wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów do zalesienia, itd., 58) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, 59) opiniowanie projektów podziału nieruchomości, 60) dokonywanie uzgodnień projektów planów miejscowych z Zarządem Województwa, 61) uwzględnianie w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy ustaleń zawartych w Strategii Rozwoju Województwa, 62) opiniowanie planu zagospodarowania przestrzennego województwa, 63) przygotowanie propozycji co do powołania komisji urbanistyczno-architektonicznej jako organu doradczego, 64) zapewnienie dostępu społeczeństwa do informacji o środowisku i jego ochronie wynikających z postanowień planu zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz decyzji administracyjnych wydanych na jego podstawie.
|
|
Urząd Miejski w Pińczowie |