Opis:
Sprawę załatwia: Urząd Stanu Cywilnego Kierownik USC Z-ca Kier. USC Lokalizacja: ul. Nowy Świat 5a Telefon: 412345381
Zgodnie z art. 36 p.a.s.c. akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych podlega uzupełnieniu. Postępowanie prowadzi i decyzję wydaje kierownik Urzędu Stanu Cywilnego miejsca sporządzenia aktu.
Wymagane dokumenty: 1. Wniosek strony. 2. Odpisy zupełne źródłowych aktów stanu cywilnego w zależności od rodzaju uzupełnianego aktu. 3. Dokument tożsamości strony
Termin realizacji:
Do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie decyzji - 39,00 zł. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać w kasie Urzędu pok. 10 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Pińczowie: 20 1020 2629 0000 9802 0365 9794. Dowód wpłaty należy załączyć do podania.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Świętokrzyskiego, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego 2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Uwagi: Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych wymaganych przez prawo ma zmniejszoną moc dowodową i podlega uzupełnieniu. Podstawą uzupełnienia aktu będą inne odpisy aktów stanu cywilnego. Istnieje bowiem generalna zasada, podobnie jak przy sprostowaniu aktu, że akt późniejszy prostuje się w oparciu o akty wcześniejsze. Zainteresowana osoba składa podanie wraz z wymaganymi dokumentami. Po analizie złożonych dokumentów zostaje wydana stosowna decyzja, na podstawie której zostaje uzupełniony akt i wydane odpisy.
|