Licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką
I. Podstawa Prawna • Ustawa z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. Nr.125 poz.1371 z późniejszymi zmianami) • Ustawa z 19 listopada 1999 r. prawo działalności gospodarczej • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami); • Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej II. Wymagane wnioski • Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką III. Wymagane załączniki • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką • Zaświadczenie o minimum 5-letniej praktyce w zakresie wykonywania tego transportu • Odpis z rejestru przedsiębiorców lub w ewidencji działalności gospodarczej • Kserokopia zaświadczenia o nadanie numeru identyfikacji statystycznej (REGON) • Kserokopia zaświadczenia o nadanie numeru identyfikacji podatkowej (NIP) • Kserokopię certyfikatu kompetencji zawodowych przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie • Zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność osób • Dokumenty potwierdzające dostępne środki finansowe, majątek lub ostatni bilans roczny przedsiębiorstwa w wysokości: a) 9000E na pierwszy pojazd samochodowy b) 5000E na każdy następny pojazd samochodowy • Oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców • Wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami dowodów rejestracyjnych IV. Dokumenty do wglądu • Dokument potwierdzający tożsamość V. Opłaty* • 5 zł za wniosek, 0,50 zł załączniki • Opłata za wydanie zezwolenia zgodnie z Rozporządzenie Ministra Finansów dnia 5 lipca 2004 r. (Dz.U.Nr. 159 poz.1664 z 2004) w sprawie wysokości opłaty za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzekwowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych VI. Miejsce załatwienia sprawy • ul. 3 Maja 10 Urząd Miejski w Pińczowie nr pok.4 tel.:(0-41) 357-38-71 wew. 28,29 • Wydział Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej e-mail: sekretariat@pinczow.com.pl VII. Termin załatwienia sprawy • 14 dni VIII. Tryb odwoławczy • Od niniejszej decyzji stronie przysługuje odwołanie do organu administracji publicznej wyższego stopnia za pośrednictwem organu, który wydaje decyzje w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji IX. Opłaty za odwołanie* • Podanie 5 zł X. Uwagi * znaki opłaty skarbowej można nabyć w kasie Urzędu Miejskiego, opłaty skarbowe można dokonać również w formie bezgotówkowej (jeżeli opłata skarbowa przekracza kwotę 100 zł wpłatę dokonać należy wyłącznie w formie bezgotówkowej) na rachunek Urzędu Miejskiego w Pińczowie ING BANK ŚLĄSKI O/Pińczów r-k 33105014291000000500292008
|