Data archiwizowania: 2015-03-30 13:17:07 |
---|
Wydawanie Dowódów Osobistych |
WYDAWANIE DOWODÓW OSOBISTYCH Sprawę załatwia: Wydział Organizacyjno-Obywatelski Urzędu Miejskiego w Pińczowie Przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych: poniedziałek-piątek 800 - 1500 I piętro, pokój Nr 16 tel. 4135738-71 wew. 265 e-mail: teresa.sadlik64@wp.pl Wymagane dokumenty: Wniosek o wydanie dowodu osobistego załączniki: · dwie wyraźne i jednakowe fotografie o wymiarach 35x45 mm, odzwierciedlające aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, głowa w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy. · odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie zawarły małżeństwa i urodziły się poza Pińczowem. · odpis skrócony aktu małżeństwa - jeśli akt nie został sporządzony w USC · na żądanie organu - dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa. Do wniosku o ponowne wydanie dowodu osobistego nie załącza się odpisów aktów stanu cywilnego, jeżeli dane zawarte w dowodzie nie uległy zmianie, a w dokumentacji dowodowej znajdują się te odpisy. Forma załatwienia: - wydanie poświadczenia złożenia wniosku (część B formularza), które należy zwrócić przy odbiorze dowodu osobistego; - wydanie dowodu osobistego w formie karty identyfikacyjnej. Termin załatwienia: - w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku. Podstawa prawna: 1. Art. 34, art. 36, art.37, art.45 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 ze zm.). 2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (Dz.U. z 2009 r. Nr 47, poz. 384). 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r. poz. 267 j.t.). Informacje dodatkowe: 1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się do organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu stałego, a w przypadku braku takiego miejsca do organu gminy właściwego ze względu na ostanie miejsce pobytu stałego. 2. Wniosek może być złożony za pośrednictwem organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu czasowego wnioskodawcy, jeżeli jego złożenie w Urzędzie Miejskim w Pińczowie stanowi znaczną uciążliwość. i. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście i dowód osobisty odbiera się osobiście z wyjątkiem następujących przypadków: - osoby małoletniej, która ukończyła 13. rok życia, za którą wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun ustanowiony przez sąd wraz z osobą małoletnią; - osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską wniosek składają rodzice albo jeden z rodziców wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza w obecności osoby ubezwłasnowolnionej; - osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd w obecności osoby ubezwłasnowolnionej; 4. Dowody osobiste są ważne 10 lat od daty wydania, a dowody osobiste wydane osobom małoletnim 5 lat. Na żądanie osoby, która ukończyła 65. rok życia, dowód osobisty wydaje się na czas nieoznaczony. 5. W przypadku niemożności złożenia wniosku z powodu niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, przyjęcie wniosku nastąpi w miejscu pobytu tej osoby po uprzednim zawiadomieniu Urzędu Miejskiego w Pińczowie Wydział Organizacyjno-Obywatelski ( I piętro, pokój nr 16). 6. Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wystąpić o jego wymianę w razie: · zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym w terminie do · uszkodzenia dowodu osobistego - niezwłocznie. · upływu terminu ważności dowodu osobistego - nie później niż na 30 dni przed upływem terminu ważności dokumentu. 7. Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie osobiście zawiadomić o tym najbliższy organ gminy lub właściwą ze względu na miejsce pobytu polską placówkę konsularną. 8. W razie znalezienia własnego dowodu osobistego zgłoszonego jako utracony należy niezwłocznie zwrócić go do Wydziału Organizacyjno-Obywatelskiego Urzędu Miejskiego w Pińczowie. 9. Osoba, która znalazła dowód osobisty innej osoby, jest obowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument najbliższemu organowi gminy, Policji lub innemu organowi administracji publicznej. |
Urząd Miejski w Pińczowie |