Data archiwizowania: 2007-02-02 14:31:46 |
---|
Zakres Zadań Wydziału Oświaty i Infrastruktury Społecznej |
Do zadań Wydziału Oświaty i Infrastruktury Społecznej należy: l/ podejmowanie działań w zakresie zapewnienia powszechności kształcenia wychowania i opieki w sześcioletniej szkole podstawowej, trzyletnim gimnazjum oraz innych placówkach, 2/ przygotowywanie i przedstawianie propozycji w zakresie: . 3/ zatwierdzanie rocznych projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli, 4/ prowadzenie procedur i dokumentacji w celu wyłonienia kandydatów na dyrektorów szkół i innych placówek oświatowo - wychowawczych, 5/ koordynacja i nadzór nad Zespołem Ekonomiczno - Administracyjnym Szkół i Przedszkoli oraz szkołami i przedszkolami w zakresie spraw administracyjnych oraz realizacji zatwierdzonych projektów organizacyjnych, 6/ współdziałanie z organem sprawującym nadzór pedagogiczny w sprawach określonych w ustawie o systemie oświaty i w Karcie Nauczyciela, 7/ prowadzenie spraw związanych z powołaniem lub odwołaniem nauczyciela z funkcji kierowniczej placówki oświatowej, 8/ organizacja nauczania indywidualnego, 9/ prowadzenie procedur związanych z awansem nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego, 10/ koordynacja i nadzór nad wdrażaniem w życie przez szkoły i przedszkola zaleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny, inspekcję pracy, straży pożarnej, sanepidu itp. 11/ przedkładanie wniosków w sprawach przyznania wyróżniającym się dyrektorom i nauczycielom oraz pracownikom administracyjno-obsługowym nagród Burmistrza, 12/ kontrola spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 -18 lat, 13/ prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem szkół publicznych założonych przez osoby prawne lub fizyczne oraz szkół i placówek niepublicznych, 14/ prowadzenie ewidencji szkół i innych placówek oświatowych niepublicznych , 15/ opiniowanie projektów wydatków budżetowych na oświatę i wychowanie, 16/ wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów ustawy o systemie oświaty i Karty Nauczyciela zawierających zadania dla Gminy, 17/ promowanie walorów Gminy w tym także prowadzenie działalności wydawniczej, 18/ koordynowanie działań związanych z funkcjonowaniem Centrum Informacji Turystycznej oraz Punktu Informacji o krajach UE, 19/ udział w targach turystycznych, organizacja stoisk regionalnych, 20/ wykonywanie zadań organizatorsko- nadzorczych związanych ze sprawowaniem przez Gminę mecenatu nad działalnością kulturalną, rekreacyjną i sportową, 21/ prowadzenie dokumentacji i przeprowadzanie procedury w sprawach tworzenia, łączenia i znoszenia instytucji i jednostek organizacyjnych kultury i sportu, 22/ prowadzenie dokumentacji i przeprowadzanie procedury w zakresie powoływania i odwoływania oraz wynagradzania dyrektorów instytucji kultury i sportu, 23/ opracowywanie projektów zmian statutów instytucji kultury i sportu oraz prowadzenie rejestru tych jednostek, 24/ współdziałanie z instytucjami kultury w zakresie organizowania imprez masowych o charakterze kulturalno - rozrywkowym i rekreacyjnym, 25/ przygotowywanie propozycji w zakresie tworzenia, łączenia lub podziału i likwidacji domów kultury, świetlic, bibliotek publicznych i muzeów. 26/ przyjmowanie zgłoszeń o prowadzeniu działalności kulturalno-rozrywkowej poza stałym miejscem działania, 27/ prowadzenie rejestru dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków, 28/ realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawa o działalności kulturalnej, o muzeach, o bibliotekach, o kulturze fizycznej, sporcie i turystyce, 29/ przygotowywanie i przedstawianie propozycji w zakresie tworzenia warunków 30/ wspomaganie organizacji, stowarzyszeń i instytucji zajmujących się upowszechnianiem sportu, turystyki i rekreacji, a w szczególności zagospodarowywania wolnego czasu dzieci i młodzieży, 31/ współpraca z kołami Ludowych Zespołów Sportowych w zakresie organizacji imprez o charakterze masowym i wyczynowym /organizowanie tzw. lig wiejskich w najpopularniejszych dyscyplinach sportowych/, 32/ występowanie z wnioskami w zakresie tworzenia , przekształcania i likwidacji publicznych zakładów podstawowej opieki zdrowotnej, 34/ organizowanie akcji szczepień i badań masowych ludności w przypadkach zagrożeń epidemiologicznych oraz towarzyszących skutkom kataklizmu, zdarzeń losowych oraz akcji profilaktycznych, 35/ opracowanie i przedkładanie Radzie Miejskiej Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych , 36/ realizacja zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odnoszących się do oświaty, kultury i sportu oraz innych podmiotów 37/ nadzorowanie realizacji zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi , o przeciwdziałaniu narkomanii, o ochronie zdrowia w szkołach, placówkach kultury i sportu podległych gminie, 38/ rozpatrywanie informacji Inspektora Sanitarnego o stanie bezpieczeństwa sanitarnego w Gminie, 39/ współdziałanie z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym wobec bezpośredniego zagrożenia epidemiologicznego mieszkańców, 40/ występowanie z wnioskami o przeprowadzenie badań i szczepień, 41/ zgłaszanie przypadków zachorowań na choroby zakaźne, 42/ wydawanie zarządzeń włącznie z obowiązkiem poddania się badaniom i szczepieniom zapobiegających epidemii - na wniosek inspektora sanitarnego, 43/ nadzór nad podejmowanymi działaniami w zakresie zapewnienia dostępu społeczeństwa do |
Urząd Miejski w Pińczowie |