Wymagane dokumenty: 1. Karta zgonu wydana przez lekarza; 2. Dowód osobisty zmarłego; 3. Dowód osobisty współmałżonka, jeżeli zmarły pozostawał w związku małżeńskim; 4. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon; 5. W przypadku zgonów zaistniałych wskutek wypadków tragicznych - pozwolenie na pochowanie zwłok od Prokuratora. Komplet dokumentów należy przedstawić w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Opłata skarbowa: za wniesienie podania - znaki skarbowe o wartości 5 zł
Termin zgłoszenia zgonu do Urzędu: w ciągu 3 dni od daty zgonu
Sporządzanie aktów zgonu odbywa się: od poniedziałku do piątku w godz.: 7.30 - 14.00.
Termin załatwienia: niezwłocznie
Podstawa prawna: Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Kodeks postępowania administracyjnego. |