Wymagane dokumenty: - podanie, - dowód osobisty osoby zainteresowanej do wglądu, - załączniki - dokumenty stanowiące podstawę do uzupełnienia aktu, określone przez Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Opłata skarbowa: za decyzję – opłata skarbowa w wysokości 39 zł w kasie Urzędu Miasta i Gminy Pińczów lub na konto: 61 1050 1461 1000 0023 5321 2232
Termin załatwienia: Do 30 dni.
Tryb odwoławczy: Zainteresowanym osobom przysługuje odwołanie do Wojewody Świętokrzyskiego w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Pińczowie.
UWAGI: Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych wymaganych przez prawo ma zmniejszoną moc dowodową i podlega uzupełnieniu. Podstawa uzupełnienia aktu będą inne odpisy aktów stanu cywilnego. Istnieje bowiem generalna zasada, podobnie jak przy sprostowaniu aktu, że akt późniejszy prostuje się w oparciu o akty wcześniejsze. Zainteresowana osoba składa podanie wraz z wymaganymi dokumentami. Po analizie złożonych dokumentów zostaje wydana stosowna decyzja, na podstawie której zostaje uzupełniony akt i wydane odpisy. |