Wersja archiwalna z dnia 2014-01-15 15:20:06
|
Opis:
Sprawę załatwia: Urząd Stanu Cywilnego Kierownik USC: Jerzy Lechowski Z-ca Kier. USC: Urszula Wilkus Lokalizacja: ul. Nowy Świat 3 Telefon: 41/357-26-12 , 41/357-38-71...5 wew.380
Zgodnie z art. 35 p.a.s.c., jeżeli akt urodzenia, małżeństwa lub zgonu został sporządzony za granicą, a uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami, można odtworzyć jego treść na wniosek osoby zainteresowanej, organu państwowego lub z urzędu. Postępowanie prowadzi i decyzję wydaje kierownik USC miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Wymagane dokumenty: 1. Podanie wraz z oświadczeniem strony, że dotychczas nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu do Urzędów Stanu Cywilnego na terenie Polski. 2. Dokument tożsamości-dowód osobisty lub paszport. 3. Dokumenty wskazujące na sporządzenia aktu za granicą i poświadczające dane zdarzenie (urodzenie, małżeństwo, zgon)
Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z urzędowym tłumaczeniem, dokonanym przez tłumacza przysięgłego lub polskiego konsula.
Termin realizacji:
Do miesiąca, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie decyzji - 39,00 zł. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać w kasie Urzędu pok. 10 lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Pińczów 61 1050 1461 1000 0023 5321 2232. Dowód wpłaty należy załączyć do podania.
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688) 2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn.zm.) 3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz U. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).
|