Petycja zamówienia publiczne
---------- Forwarded message ---------
From: Inicjatywa - Wspomagajmy Informatyzację Urzędów - Zmieniajmy Gminy na Lepsze <elektronizacja-urzedow@samorzad.pl>
Date: pt., 9 lis 2018 o 11:31
Subject: Oficjalny Wniosek na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w związku z art. 241 KPA
To: <adresat.urzad@samorzad.pl>
From: Inicjatywa - Wspomagajmy Informatyzację Urzędów - Zmieniajmy Gminy na Lepsze <elektronizacja-urzedow@samorzad.pl>
Date: pt., 9 lis 2018 o 11:31
Subject: Oficjalny Wniosek na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w związku z art. 241 KPA
To: <adresat.urzad@samorzad.pl>
Kierownik
Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33
ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2018.994 t.j. z 2018.05.24)
Dane
wnioskodawcy/petycjodawcy znajdują się poniżej oraz - w załączonym
pliku sygnowanym bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym
kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5
września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
(Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o
petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) (Dz.U.2014.1195 z dnia
2014.09.05) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2017.459 t.j. z 2017.03.02)
II - Petycja Odrębna:
§2.1)
Na mocy art. 63 Konstytucji RP w ramach przepisów art 2 pkt 1, 2 i 3
Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia
2014.09.05) w związku z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego
(wnioski optymalizujące funkcjonowanie administracji publicznej), wnosimy
petycję do Kierownika JST o próbę dokonania analizy - możliwości
wdrożenia w Urzędzie procedur związanych z pełnym używaniem środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniach o udzielenie zamówienia - w
formie o której mowa w art. 10a Ustawy Prawo zamówień publicznych.
Oczywiście
wnioskodawca jest świadomy przesunięcia vacatio legis - do 2020 r. i
obowiązywania już przedmiotowych przepisów w zakresie zamówień
przekraczających progi unijne.
§2.2) Na
bazie dokonanej analizy wnosimy o krótkie, kilkuzdaniowe podsumowanie w
odpowiedzi na niniejszą petycję - mocnych i słabych stron ewentualnego
wdrożenia procedur pełnego użytkowania środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniach o udzielenie zamówienia. Oczywiście w
odniesieniu do obecnie panującego w Jednostce stanu faktycznego.
§2.3) Aby
zachować pełną jawność i transparentność działań - wnosimy o
opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu
rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata) - na
podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia
2014.09.05) - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wszystkich danych. Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie.
Osnowa Petycji i wniosku - en bloc:
Wnioskodawca
pozwala sobie zwrócić uwagę Decydentów na wzmiankowaną wyżej
problematykę w oparciu o powołane w preambule argumenty oraz dane
będące w jego posiadaniu, z których wynika, że w niektórych Urzędach
ilość postępowań przetargowych prowadzonych z jednym oferentem -
dochodzi do 46 % w 2016 r. - sic, co plasuje nas najgorzej w Europie wg Raportu Komisji Europejskiej!
Taka sytuacja musi niepokoić każdego podatnika i wymaga analizy pod kątem wdrożenia ewentualnych procedur sanacyjnych.
Pełna raport dostępny jest na stronie:
Pomimo,
że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie wymagającym
znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do
brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostępie do informacji
publicznej – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza
próba optymalizacji tego obszaru wydaje się szczególnie istotna z
punktu widzenia Interesu Społecznego - jak argumentowano powyżej.
Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 352
Wprowadził(a) do systemu: Marcin Kozłowski, data: 2018-11-29 12:20:31
Opublikował(a): Marcin Kozłowski, data publikacji: 2018-11-29 12:21:14
Ostatnia zmiana: Marcin Kozłowski, data: 2018-11-29 12:45:48
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony