Wersja archiwalna z dnia 2014-01-16 11:18:17
|
Opis:
Sprawę załatwia: Urząd Stanu Cywilnego Kierownik USC: Jerzy Lechowski Z-ca Kier.USC: Urszula Wilkus Lokalizacja: ul. Nowy Świat 3 Telefon: 41/357-26-12, 41/357-38-71...5 wew.380. W pilnych przypadkach losowych można kontaktować się w sprawie sporządzenia aktu zgonu tel. 606 965 608
Zgon osoby należy zgłosić w terminie 3 dni, natomiast w przypadku śmierci spowodowanej chorobą zakaźną - w ciągu 24 godzin. Przy sporządzaniu aktu zgonu wydawane są zgłaszającemu trzy odpisy skrócone aktu zgonu.
Wymagane dokumenty: 1. Karta zgonu wystawiona przez lekarza. 2. Dowód osobisty osoby zmarłej (w przypadku cudzoziemca - paszport). 3. Dowód osobisty współmałżonka lub osoby zgłaszającej (do wglądu). 4. Zezwolenie prokuratora, w przypadku gdy zgon wystąpił z przyczyn nienaturalnych. 5. Wniosek o wydanie 3 skróconych aktów zgonu.
Termin realizacji: Niezwłocznie, w chwili złożenia wniosku.
Opłaty:
3 egzemlarze zwolnione z opłat, dodatkowe - 22 zł płatne w kasie Urzędu lub na rachunek Urzędu Miasta i Gminy Pińczów: 61 1050 1461 1000 0023 5321 2232
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688) 2. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2000 r. nr 23 poz. 295 z późn.zm.) 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).
.
|