Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Opis:
Sprawę załatwia: Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik USC
Z-ca Kier. USC
Lokalizacja: ul. Nowy Świat 5a
Telefon: 412345381
Zgodnie z art. 36 p.a.s.c. akt stanu cywilnego nie zawierający
wszystkich danych podlega uzupełnieniu.
Postępowanie prowadzi i decyzję wydaje kierownik Urzędu Stanu Cywilnego miejsca
sporządzenia aktu.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek strony.
2. Odpisy zupełne źródłowych aktów stanu cywilnego w zależności
od rodzaju uzupełnianego aktu.
3. Dokument tożsamości strony
Termin realizacji:
Do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie decyzji - 39,00 zł.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać w kasie Urzędu pok. 10 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Pińczowie:
20 1020 2629 0000 9802 0365 9794. Dowód wpłaty należy załączyć do podania.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Świętokrzyskiego,
za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie
do 14 dni od daty jej otrzymania.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Uwagi:
Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych wymaganych przez prawo ma zmniejszoną moc dowodową i podlega uzupełnieniu. Podstawą uzupełnienia aktu będą inne odpisy aktów stanu cywilnego. Istnieje bowiem generalna zasada, podobnie jak przy sprostowaniu aktu, że akt późniejszy prostuje się w oparciu o akty wcześniejsze.
Zainteresowana osoba składa podanie wraz z wymaganymi dokumentami. Po analizie złożonych dokumentów zostaje wydana stosowna decyzja, na podstawie której zostaje uzupełniony akt i wydane odpisy.
Wprowadził(a) do systemu: Piotr Domagała, data: 2005-04-11 13:30:49
Opublikował(a): Jan Szarawara, data publikacji: 2005-04-18 08:13:54
Ostatnia zmiana: Marcin Kozłowski, data: 2022-07-28 08:56:12
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony