Zakres zadań Wydziału Inwestycji
Zadania Wydziału Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej
1) opracowywanie planów, analiz oraz projektów założeń planów rozwoju technicznego uzbrojenia gminy,
2) opracowywanie wieloletnich i rocznych planów inwestycyjnych Gminy,
3) zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla planowanych zadań inwestycyjnych i remontowych,
4) organizowanie przetargów na roboty z zakresu inwestycji komunalnych, w tym również realizowanych systemem gospodarczym z udziałem mieszkańców Gminy,
5) przygotowywanie projektów umów z wykonawcami na opracowywanie dokumentacji technicznej oraz na roboty budowlano-montażowe,
6) przygotowywanie pełnej dokumentacji technicznej, kosztorysowej, pozwolenia na budowę, studium wykonalności inwestycji realizowanych z funduszy Unii Europejskiej oraz wniosków o niezbędne środki z funduszy strukturalnych UE we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz z jednostkami organizacyjnymi gminy, a w szczególności:
a) przeprowadzanie procedury przetargowej,
b) podpisywanie umów z wykonawcą i jednostką współfinansującą,
c) bieżący monitoring, rozliczenie i ewaluacja projektu.
7) współpraca z firmami w zakresie przygotowania dokumentacji o środki unijne,
8) realizacja inwestycji z funduszy Unii Europejskiej po podpisaniu umowy z wykonawcą i jednostką współfinansującą,
9) przygotowywanie wniosków o niezbędne środki inwestycyjne z polskich instytucji finansowych,
10) bieżący monitoring i rozliczenie końcowe inwestycji, robót remontowych, w tym również inwestycji wykonywanych z udziałem mieszkańców,
11) organizowanie, koordynowanie wszelkich prac związanych z prawidłową gospodarką i stanem technicznym zasobów komunalnych w zakresie dróg gminnych, urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, oświetlenia ulicznego i innych,
12) zarządzanie siecią dróg gminnych, budową, modernizacją, oznakowaniem oraz prawidłową ich eksploatacją i utrzymaniem oraz wykonywanie pozostałych zadań Gminy wynikających z ustawy o drogach publicznych, a w szczególności:
a) przygotowywanie propozycji zaliczania dróg do właściwej kategorii oraz zmian tych klasyfikacji,
b) wydawanie opinii o przebiegu dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych,
c) właściwe utrzymywanie dróg w okresie zimowym oraz zapewnienie remontów pozimowych,
d) współpraca i współdziałanie z organami jednostek samorządu pomocniczego w zakresie utrzymywania należytego stanu dróg wiejskich i osiedlowych, czystości, porządku, wyłapywania bezdomnych zwierząt,
e) współdziałanie z właściwymi organami w zakresie zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu na drogach gminnych oraz przejazdach kolejowych,
f) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego na drogach gminnych,
13) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów agresywnych,
14) dbałość o efektywne wykorzystywanie środków przeznaczonych na utrzymanie dróg gminnych,
15) wykorzystywanie środków gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na cele inwestycji proekologicznych w Gminie,
16) podejmowanie działań w zakresie przygotowywania terenów pod budownictwo poprzez uzbrajanie ich w infrastrukturę techniczną,
17) planowanie rocznych zakresów zadań związanych z funkcjonowaniem Gminy, w ujęciu finansowym i rzeczowym, a zwłaszcza:
a) opracowywanie planu dochodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska,
b) gospodarowanie środkami Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i współdziałanie z innymi komórkami Urzędu w realizacji proekologicznych przedsięwzięć w Gminie, tj.:
- usuwania odpadów komunalnych z miejsc publicznych oraz funkcjonowania
wysypiska śmieci,
- utrzymywania zieleni miejskiej, parków, chodników i innych urządzeń,
- konserwacji wyposażenia miejsc publicznych (kosze na śmieci, kontenery, ławki,
oświetlenia, fontanny, tablice informacyjne i inne/,
- utrzymywania szaletów publicznych, ogrodzeń, pomników i tablic pamiątkowych,
zlecanie wykonania dekoracji okolicznościowych,
- likwidacja dzikich wysypisk śmieci,
18) koordynacja i nadzorowanie pracy jednostek gminnych świadczących usługi komunalne w zakresie utrzymania ładu i porządku, dostawy wody, kanalizacji i oczyszczania ścieków, odprowadzania wód deszczowych,
19) przygotowywanie propozycji cen za usługi komunalne świadczone przez jednostki gminne,
20) kontrola gospodarowania gminnymi zasobami mieszkaniowymi,
21) udzielanie pomocy mieszkaniowej dla najbiedniejszych w zasobach gminnych, min. poprzez ustalanie list przydziału mieszkań komunalnych, wnioskowanie o przydział mieszkania lub zamiany mieszkań,
22) opracowywanie i realizacja planów ciepłownictwa, energii elektrycznej i gazowej oraz koordynowanie ich realizacji,
23) nadzorowanie jednostek gminnych w zakresie wdrażania w życie uchwał Rady stanowiących prawo miejscowe, a dotyczących czynszów regulowanych i innych opłat,
24) nadzór nad utrzymaniem cmentarzy wyznaniowych, komunalnych, wojennych oraz pomników i miejsc pamięci narodowej,
25) gospodarowanie mieniem gminnym stanowiącym wyposażenie ulic, placów, parków i innych miejsc publicznych,
26) przygotowywanie frontu robót dla pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie,
27) planowanie i programowanie zadań stymulujących rozwój gminy oraz działań związanych z rozwojem regionu, w tym wdrażanie programów i przedsięwzięć z tego zakresu,
28) aktualizacja zadań objętych Strategią Rozwoju Gminy,
29) planowanie zamierzeń inwestycyjnych gminy o charakterze rozwojowym objętych pomocą unijną, zgodnie z polityką regionalną Unii,
30) inicjowanie działań, poprzez doradztwo i instruktaż rolników oraz przedsiębiorców w zakresie możliwości uzyskania pomocy finansowej wspierającej ich działalność,
31) koordynacja wykonania zadań wynikających ze Strategii Rozwoju,
32) nawiązywanie kontaktów z partnerami w celu wymiany doświadczeń organizacyjno-gospodarczych i społecznych ukierunkowanych na pozyskanie pozabudżetowych środków finansowych,
33) bieżące śledzenie możliwości pozyskania środków z funduszy Unii Europejskiej, przedkładanie informacji z tego zakresu komórkom organizacyjnym Gminy oraz składanie miesięcznych sprawozdań na potrzeby Burmistrza z efektów działania w tym zakresie,
34) prezentowanie potencjalnym inwestorom możliwości inwestowania i prowadzenia działalności gospodarczej na terenie miasta i gminy zapewniającej jej rozwój i tworzenie nowych miejsc pracy,
35) opracowywanie zestawień zbiorczych zawierających dane dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego, planów inwestycyjnych, nieruchomości komunalnych i innych w celu pozyskania inwestorów krajowych i zagranicznych,
36) utrzymywanie stałego kontaktu z jednostkami samorządowymi i rządowymi w celu wymiany informacji, współpracy i pomocy we wdrażaniu zadań strategicznych,
37) prowadzenie ewidencji przetargów dokonywanych przez Komisje Przetargowe w Urzędzie Miejskim a powoływane Zarządzeniami Burmistrza,
38) przygotowywanie dokumentów, propozycji rozstrzygnięć z zakresu zarządu mieniem Gminy, a w szczególności z zakresu funkcjonowania firm, dla których organem założycielskim jest Gmina,
39) rejestracja działalności gospodarczej osób fizycznych i spółek cywilnych,
40) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej reglamentowanej przepisami prawa,
41) prowadzenie zmian w rejestrze podmiotów gospodarczych zgodnie z koniunkturą rynkową,
42) koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy transport osobowy,
43) wydawanie zezwoleń na wykonywanie usług komunalnych po zaopiniowaniu przez merytoryczne wydziały Urzędu,
44) prowadzenie spraw związanych z udziałem Gminy w spółkach prawa handlowego oraz obsługa kancelaryjno- biurowa organu stanowiącego przedsiębiorstw komunalnych Gminy,
45) nadzór nad prowadzeniem targowisk,
46) opracowywanie projektów uchwał Rady o opłatach targowych,
47) prowadzenie czynności formalno-prawnych związanych z ochroną praw konsumenckich
i współdziałanie w tym zakresie z Państwową Inspekcją Handlową, Rzecznikiem Praw Konsumentów i innymi instytucjami i organizacjami,
48) przygotowywanie propozycji co do sieci i liczby placówek sprzedaży napojów alkoholowych,
49) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz naliczanie obowiązujących opłat w tym zakresie,
50) współdziałanie z Miejsko-Gminną Komisją d/s Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Pełnomocnikiem d/s Problemów Alkoholowych, merytorycznymi komisjami Rady Miejskiej, Policją, Strażą Miejską w zakresie wykonywania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
51) prowadzenie spraw związanych z opłatami za parkowanie,
52) określanie sposobów postępowania w sprawach przeznaczenia terenów na określone cele i ustalanie zasad ich zagospodarowania uwzględniających zapotrzebowanie społeczne, wymagania ładu przestrzennego, urbanistyki i architektury, walory kulturowe i krajobrazowe, wymagania ochrony środowiska, zdrowia, bezpieczeństwa ludzi i mienia, wymagania osób niepełnosprawnych, walory ekonomiczne przestrzeni, prawo własności oraz potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa,
53) opracowywanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,
54) występowanie do organów Gminy z wnioskami w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego zgodnie z zapotrzebowaniem społecznym mieszkańców, podmiotów gospodarczych bądź planów inwestycyjnych województwa i zadań rządowych,
55) sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego zgodnie z obowiązującymi procedurami prawnymi,
56) dokonywanie okresowych ocen i skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym i przedkładanie w tym zakresie stosownych wniosków organom Gminy,
57) wydawanie wyrysów i wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów do zalesienia, itd.,
58) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
59) opiniowanie projektów podziału nieruchomości,
60) dokonywanie uzgodnień projektów planów miejscowych z Zarządem Województwa,
61) uwzględnianie w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy ustaleń zawartych w Strategii Rozwoju Województwa,
62) opiniowanie planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
63) przygotowanie propozycji co do powołania komisji urbanistyczno-architektonicznej jako organu doradczego,
64) zapewnienie dostępu społeczeństwa do informacji o środowisku i jego ochronie wynikających z postanowień planu zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz decyzji administracyjnych wydanych na jego podstawie.
Załączone pliki:
Zakres zadań Wydziału ITGK od marca 2005
(zakres_zadan_ITGK_marzec_2005.doc - 51.712 KB) Data publikacji: 2005-06-03 10:20:05 Redaktor: Cieślak Krzysztof
Opis: Zakres zadań Wydziału ITGK od marca 2005
Wprowadził(a) do systemu: Urszula Wilkus, data: 2005-03-03 08:33:22
Opublikował(a): Jan Szarawara, data publikacji: 2005-03-17 08:45:05
Ostatnia zmiana: Grzegorz Wojciechowski, data: 2007-02-02 14:19:00
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony