Wersja archiwalna z dnia 2016-09-13 11:36:13
|
Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
Kategoria
spraw:
Środowisko
Jednostka
odpowiedzialna:
Wydział
Organizacyjno-Obywatelski
Miejsce
złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Urząd
Miejski w Pińczowie
ul. 3 Maja 10, 28-400 Pińczów
I piętro, pok. Nr 29 – Kancelaria, pok. Nr 26
tel. 41 35738 71-75
Kto może
wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Podmiot
zamierzający prowadzić działalność w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami .
Gminne jednostki organizacyjne prowadzące działalność
w zakresie ochrony
przed bezdomnymi zwierzętami, na terenie
własnej gminy nie mają obowiązku uzyskania zezwolenia, ale muszą spełniać
warunki wymagane przy jego udzielaniu.
Godziny
przyjmowania klientów:
poniedziałek
7:30 - 15:30
wtorek 7:30 - 15:30
środa 7:30 - 15:30
czwartek 7:30 - 15:30
piątek 7:30 - 15:30
Wymagane
wnioski i dokumenty do wglądu:
- wniosek o wydanie zezwolenia na
prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi
zwierzętami,
- zaświadczenie lub oświadczenie
o braku zaległości podatkowych oraz braku zaległości w płaceniu składek na
ubezpieczanie zdrowotne lub społeczne. Ww. oświadczenie składa się pod
rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli
następującej treści: ”Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie
fałszywego oświadczenia” Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o
odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań;
- potwierdzenie dokonania opłaty
skarbowej.
Uwagi:
Burmistrz
miasta i gminy Pińczów jest właściwy do wydania zezwolenia na prowadzenie działalności
w zakresie ochrony
przed bezdomnymi zwierzętami, w przypadku świadczenia usług na terenie gminy
Pińczów.
Dodatkowe
czynności - powiązane procedury:
Kontrolne
sprawdzenie faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu
stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności
objętej zezwoleniem..
Wpłata należnej opłaty skarbowej.
Opłaty:
Opłata
skarbowa
- od udzielenia zezwolenia - 616
zł,
- od zmiany zezwolenia - 308 zł.
- od złożenia dokumentu
stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu,
wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego
małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest
podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłatę
skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą
złożenia wniosku.
Opłatę można
wpłacić w Kasie Urzędu lub na konto
Urzędu Miejskiego nr:
73 8509 0002
2001 0004 8767 0002
Bank
Spółdzielczy w Pińczowie
Termin i
sposób załatwienia sprawy:
W ciągu
miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia
wpływu wniosku.
Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów
przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów
zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo
z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania
administracyjnego).
Tryb
odwoławczy:
Odwołanie
wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem
organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.
Podstawa
prawna:
- Ustawa z dnia 13 września
1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2016.250
j.t.);
- Uchwała nr XXVIII/299/12/ Rady Miejskiej w Pińczowie z dnia 3
października 2012 r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i
porządku na terenie Gminy Pińczów ;
- Uchwała nr
XXXVIII/362 Rady Miejskiej w Pińczowie z dnia 15 października 2009 r. w
sprawie określenia wymogów, jakie
powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwoleń w
zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych
zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.);
- Rozporządzenie Ministra
Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów
asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193, poz. 1617);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960
r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. 2016.23 j.t.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006
r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2015.783 z późn. zm.).
|